Friday, April 3, 2009

tunang, bertunang, ditunangkan



salam...

Ermmm....nie gamba mase majlis peryunangan kak aku, banyak lagi gamba tapi nie aku dah select.... 2 gamba nie mnyinkap 1001 cerita bagi aku, bagi korang x tolah ye or x...but for me yes!!!!!!!!

Masa majlis nie aku x berkesempatan nak join, coz terpaksa bagi keutamaan pada benda yg lbih utama, di mana kau tersekat antara tanggungjawab dan hak....so aku susun 10 jari mohon ampun dan maaf....(ok kak ek 0-0)....huhuhuh.....

Teringat lagi masa2 aku n kak aku nie membesar, main sama2, tangkap pepatung sama2, panjat pokok, main wau, teqebei(lastik) burung, main gasing guli, kena tibai(pukul) dengan mama pon sama2....huhuhuh....tp suma nie kak aku lg champion lah dari aku....hahahahaha........

Sekali fikir mcm x caya jer 'geng' sepermainan aku nie dah nak kawin....rasa macam baru semalam jer aku membesar gn kak aku nie.....aduiiiii sdih gak bila fikir.....tapi apa boleh buat bek 'sold' cepat2 kan...wawawawaw......lagipun benda baik tak elok lambat2 kan...kan2....

Masa awal tadi aku kata 2 gamba nie mnyingkap 1001 cerita kan??? Sebenornya ape yang aku lihat dalam gamba nie ialah mama aku, macam mana pandangan mama aku pada kak aku...penuh dengan 1001 cerita...(nie dari pendapat aku lah)....cara mak aku tengok tu cukup memberi makna...

Dari tenungan mama aku, tersingkap cerita, macam mana anak perempuan dia..(anak perempuan tunggal terutama)... dah 'separuh' disunting orang.....terpancar rasa kesyukuran dan mungkin gak kesedihan....coz dia sedar yang anak perempuan die nie dah besar dan dah tiba masa untuk 'terbang' dari 'sarang' yang menjadi medan 'perjuangan' mama aku...

Mungkin pandangan dari seorang ibu yang saat membesarkan anak perempuan nie penuh dugaan dan cabaran, bak kata orang 'bela kerbau seekor lagi senang dari jaga anak perempuan sorang'.....

Jadi bila dah tahu anak perempuan bakal di serahkan pada bakal suami nanti maka kuranglah sedikit beban di bahu seorang ibu kan........coz ada dah orang yang akan ambil tanggungjawab tu dari mama aku.....aku syukur dengan takdir nie

Saat lebih membahagiakan bagi seorang ibu mungkin jugak bila tengok anak perempuan dia bahagia kan.....mama aku nie jenis yang suka bising2, tapi percayalah ' she the best mama in world!!!!!!!'.......Terasa syukur ada seorang mak cam mama aku, tak penah kenal penat dan lelah besarkan kami adik beradik, sampailah aku besar macam nie pon....

*TAHNIAH buat akak aku, n tahniah jugak buat mama dan abah aku n family aku jjugak coz bakal menerima ahli 'geng' kita yang baru.....
*nama bakal abang ipar aku biarlah rahsia ek, cam2 gak nama kak aku....huhuh

9 comments:

GEMBALA SUARA said...

salam..bro,,,ho yei 2....tahniah kepada kau,,,dapat abang ipar....lepas ni x yah harap kau la,,,abangd ipar dah ade,,,semoga cepat la diaorg kahwin,,,moga2 perkahwinan mereka dibina atas niat yang tulus suci...dan aku harap kau blh layan abang kau bebaik bro...ape2 pun...tahniah...tapi tentu mama sedihkan nak lpskan anak perempuan tunggal die...lps ni harap hang la nak wat kerja dapur..kih3,,,,ok bro...chalooo...nak g bkt gantang..kempen...salam sejahtera...

Anonymous said...

salam....aii kak dh tunang ....adex bila lagi nk tunang..ehehehe

eiyka said...

nama kak ang dh xrahsia utk ak..hehe
ti bla da kenduri kawin jgn lupa antaq kad kt ak noo...huhu...
smga lepas nie giliran ang lak..
ank pertama dh lepas...giliran anak no 2 plak...hehe...

luqmannn said...

hng bila lagi? gd luck 4 da upcoming exam =)

msazmer said...

sape kah gerangan yang berjaya mencuri hati kakak hang tu? habaq mai?

Ummi_Aza said...

udohler tu deqih....bunyi kaso bebeno klu cakap loqhat penang...go back n practice

msazmer said...

ate...orang bote...mane buatnye....chek kena pi belajaq ckp orang penang...biaq pi la orang nk kata apa...ape yang penting? KERJASAMA.....!

norMAzuan MUstafa said...

aku x fhm......

++Iezza Fizah++ said...

salam...alhamdulillah..smga ptunangan mrk thindar drpd fitnah2 org...aamin..moga kekal hgga ke akhir hyt...aamin... =)