Wednesday, March 4, 2009

RM 106.60



salam....

RM?...ermm pa 2???..... raja dan malini? rohana jalil dan rahim makruf??? rasa dan manis???? rambutan dan mangga????......ermmmmsemua btol.....tp aku nk tulis kat cni ( mstila aku tlis blog aku)...huhuh.......RINGGIT MALAYSIA.....brapa jumlah die pulak???? RM 106.60.....

erm korang mesti tertanyer-tanyekan nie harga apa kan, sekilo ikan kerapu grade A yg telah di katam 7 kah, harga handphone 3310i slpas 5 tahun di pasaran kah, atau apa-apa ajer (tv3 tuuuuu)....huhhuhu......Ok sebenarnya seperti tertera dia atas tu ini lah harga pergi balik dari KUANTAN ke PENANG my lovely hometown dengan menggunakan perkhidmatan bus Konsortium 'selesa selalu' (aku x di byar utk promo bus diorang...hehehe.....)

so nie la harga yg perlu di bayar untuk aku blik ke rumah aku, mahal siot bg aku yg hnya dpt RM 3500 untuk 1 sem dari ptptipu (*ptptn.....mmpos aku kna trik pnjman klu dowang taw nie). nak-nak lak sem nie tinggal RM600 pulak coz dah kena tarah ptong yuran la apa lah......sesak sikit aku sem nie tak boleh nak pi berpoya2...hehehe......

pada aku memang mahal lar nama pon bas kan saepatutnya lah murah bg untuk sorang student yg hensem n kacak macam aku nie...hahahaha.......tapi aku sedar harga di sebalik RM106.60 nie tinggi nilai die, di mana boleh jumpa parent aku.....k kita cuba kira nilai dok di rumah dan compare dgn RM106.60 tu...

nilai dok rumah

1. boleh bawak kereta(sunny pekak aku), kat U kena sewa kurang2 RM15 x 2
2.kari kepala ikan mak aku ( kalau kat kdai mamak kurang2 )RM30
3.nasik putih dengan kelempong lembu(nyum2....siap boleh tambah lagi) RM5 x 2
4.air kopi ais buatan tangan kat kedai mak aku gelas besaq(aku tmbah gak) RM5x 2
5.breakfirst bihun goreng n roti hotdog@sardin (best moment nie) RM 3.50 x 2
6.tengok bola kat rumah(assume x yah g kdai mamak, coz krang2 roti tlor 2 ) RM5
7.boleh jumpa member2 lama aku (zul n nun) RM -
8.boleh kumpul ramai2 dengan fmily( g umah mak cik mkn kripap free hehehe) RM-

*-(x ternilai)

so harga die lebih kurang dalam RM 94 + -(x ternilai)

x jauh beza kan harga tiket dan apa akan kita dan aku percaya kita semua boleh dapat bila balik jumpa family kan....so my fren kalau ada kesempatan tu balik la jenguk2 parent kn, coz duit boleh di cari tp masa dengan family n pertalian satu yg x boleh di nilai dengan harga tiket kita kan....

*aku tak berkesempatan balik untuk cuti nie...so sebab tulah aku tulis post nie dlam hati yg hiba...adusssss.....terkenang moto C70 ku......

7 comments:

GEMBALA SUARA said...

salam...mamu,,aku tau kau sedih..aku lagi sedih..sob3..aku tau mamu,,,mehe nak balik umah..tapi kalau kau nak buat loan ngan aku blh la..aku ngan member2 x kisah sangat..bunga dalam 110% pun ok gak..tapi apa2 pun salam reformahasiswa..x balik pun x nya luak hai..
bubye..hehehe..aku balik..yeye..

Anonymous said...

ehmmm.....2 cm tkt nk blk penang jer...huuuhhuhuuhu

y3op said...

ala ko...
ko cbe ikthiar jlan len lak...
ko g jln kaki ke...msti smpai gak...
hahaaha....
klo aku g je tumpng i=org

-aZa- said...

waaa..mamu...

suma2 yg mamu dok habaq tu mami dah rasa...so takla cam kempunan sangat haha...

tapi betul apa mamu cakap (kalo tak betoi pun kena kata betoi la nanti mamu kata "blog aku.." haha)..

skrang ni mamu..boley balik ja balik la..pastu nak kena makan megi ka, ayaq suam ka, 'paipbesi' kola ka,roti mayat ka...blakang kira...

ptptipu tu memang dahsyat mamu..la ni mami dok bayaq 50 ja sampai mati hahaha....(50 tu utk caj perkhidmatan ja...jumlah pinjaman tak luak langsung..adeii sakit ati..)

pa lagi mamu...time2 ni la pau kak mamu tu...bila lagi dia nak berbakti kat adik2 tercinta....

kekeke...

Ummi_Aza said...

aza tiru mat napi ka nak bayar rm50 sampai mati...hahaha.....janji bayaq..huhuhu

eiyka said...

mahal giler tiket...
bek naik flight...

nie la anak mak...
sikit2 nak balik...manja sgt..
duit mak pn kena pikiq jugak anak oii...
huhuuhu...

norMAzuan MUstafa said...

sebab pikiaq la yg x blik nie kak ika oi.....