Monday, August 2, 2010

laalalallalalala


lalalla....kerjalah...lalalala.....

gua rase hidup kite as manusia kadang2 cam sampah,
macam sisa makanan...mase nak mula masak
makanan tuh kite cermat potong bawang, jage
kbersihan suma, takot bnda kotor masuk kuali
masuk semua bahan nk bagi sedap, nak kasi ckop2
masak...jage api xmo bagi overcook nanti x sedap,
ramuan suma xmo kurang..but bila dah siap then
lepas dah makan, belum sempat abis perut pon
dah kenyang maka tinggalla mkanan lebih2 tuh...
1st mayb simpan dlu untuk panaskn kemudian but
kadang2 bila dah panaskn kita x pandang pon lauk
tuh sebab dah masak lauk baru...so atlast benda yg
kita cermat, kita masak betol2 td...kite letak perasa
bagai sebab nak sedap atlast ke tong sampah..benda
yg pada mulanya di masukkanke dalam mulut akhirnya
d jamah mulut bekas sampah...jauh darjat tuh....

waallahulam....




6 comments:

asrar_qalbi said...

susah jugak gua nk memahami..

tp maknanya mendalam bro..

-berfikir-

nur.sa said...

sampah?
manusia ni bermacam2 jenis.
jadinya wujud bermacam2 pe'el.
sanggup atau tidak, kita hadapilah seeloknya. ni namanya pentas sementara.

anitadahahs said...

hurm..
jauhnya pemikiran ko yang tersirat tu! Cukup bermakna dan aku terus berfikir~ Tengs atas maklumat tu..Sbb tak pernah terfikr pun camtu..

iluvcolours said...

dalam definisi ni..

norMAzuan MUstafa said...

epon:
dlm ker?? light jer gua kasi nih

nur:
samaqph pon da jenis kn awak, yg boleh lupus, yg x bleh...contoh plastik
termoplastik or termoset...dffrent tuh

norMAzuan MUstafa said...

anith:
welcome...aku pon x taw dr mne bnda nih dtg...

iluvcolour:
dalam mne tuh???