Tuesday, August 17, 2010

gua gidam nih


gua ngidam benda nih then gua paw resepi die kat someone nih...harus cuba...sok nk try buat puding lak...
harus kejar clasmate aku cmne die wat smlm...huhuh....


ting tang, ting tang....alexender....(ala2 caparlela)

puding caramel. :)

bahan dia:
1 tin susu cair
5 biji telur
1/2 cawan gula pasir
3sudu besar gula plak untuk dihanguskan dlm loyang.

telur dipukul sampai hancur dan lepas tu masukkan gula setengah cawan tadi dan pukul sebati.masukkan susu cair tadi.

pastu letak 3/4 sudu gula dalam loyang, panaskan je atas dapur sampai gula tu jd kaler brown tp jgn hangus sgt. sejukkan kejap. pastu tuangkan adunan telur,gula dan susu tadi dalam loyang tu dan letak loyang dalam pengukus. dalam 20 minit dah masak. boleh test tengok dengan cucuk lidi. kalau tak melekat tu dah boleh angkat.

harap membantu.


tq cik kinah


16 comments:

~AyUri nAdYa~ said...

huahua..bukan ade yg lbey cpt ke bwt resipi nih????

~(^_^)~ said...

my feveret!!!!
pak cik.. kalu rajin buat la lebih SIKIT.. hidangan tmbahan bbuke nti.. ~stkat survey aku.. puding caramel kat bazar padang MPK yg paling trbaik.. kat bazar ump GAMBANG xbest mane..~

.Nurul Fateha. said...

bak mai sini siket yer~

Anitadahahs Kefele said...

sedap ke benda alah ni?

ayuri89nadia said...

hahaha..sng je beb..beli yg da siap tepung karamel kat giant or tesco..pas2 masak sndri kat umah..mmg sgt2 sdap..saya salu bwt taw!!

yoro okino said...

aku xpernh mkn mende2 mcm nie
xsuke..huhu

norMAzuan MUstafa said...

ayuri:
cepatkah???

dayah:
ermm tgk lah lepas aku dpt tmpt pngukus tuh...
huhuhuh

norMAzuan MUstafa said...

ayuri:
cepatkah???

dayah:
ermm tgk lah lepas aku dpt tmpt pngukus tuh...
huhuhuh

norMAzuan MUstafa said...

teha:
babak kunk...huhuh....

anith:
ades lu nih x urban lgsng..pe r x penah mkn...aishhh....

norMAzuan MUstafa said...

ayuri89 lak??:
ades sgguh mebina cdangan tuh...huhuhuh

yoro:
ek...sedap kot wei....huuu....
lu x reti nk hargai mknan nih...hhuu

ayuri89nadia said...

ala weyh..ko cube la..nak sgt korg cbe taw..mmg cdap gler karamel tuh...tmbh2 nak raye nih

gembala suara said...

va va va...semua gurlz2 yang komen ni...ahkak pun nak komen jugak la...
mmm...ni komen ahkak


'luv uolz, auwww'

nur.sa said...

erk.. ada yg lg fast? perghh. mau try.

ayuri89nadia said...

nur.sa- hahaha..mmg sgt fast!!! nak tau meh view blog saye..

http://ayuri89.blogspot.com/

Anitadahahs Kefele said...

Hish.aku x minat kot benda2 manis ni..

norMAzuan MUstafa said...

3 coment terbawah:
ini bukan chat box....hahaha....
meriah sehh korang....