Saturday, January 22, 2011

jiwa tiang 3 (version kehilangan kecomelan)

salam....

bila memandang ke bulan, terus fikir...cantik x bulan tuh, bulan sabit,penuh, or setengah...jarang terus fikir...eh 'jom ke bulan' why not kan..kalau Sheikh x fikir mcm tuh mesti x sapai dia kesana...sbb apa yg aku baca pemikiran bukan milik otak..tetapi milik pencipta...setuju???

fikirkan tentang mak, ayah or family anda...org yang anda syg mungkin...so fikir...nampak visual dalam kepala anda? jadi setuju itu milik pencipta?? ibu bapa n fmly yg tercipta milik siapa?? diri jasad, roh n part of jasad is otak...so milik siapa pada otak??

ok tepuk dada tanya aiman...mula menulis kembali...bukan xde masa, tapi selalu leburkan masa dengan benda2 x spttnya...jadi hilan masa utk benda yg aku suka...mengrang riwayat hidup saya...sempat coment dengan sepupu sanak saudara...topik sgt mudah...'masa kecik2'

masa pon pantas berlalu..kalu xde gmba tuh harus aku lupa sapa aku 10,15 tahun dahulu...budak kmpung yg ada otak milik penguasa...kostum ultramen, mask rider@suria bajak hitam jadi feverete....n mula fkir...comel jugak muka budak dalam gamba tuh...anak aku nanti macam tuh?? degil harus!!!

ermmm jiwa dewasa mula berfikir...masa tu x perlu fikir F=kx^2, x kenal apa itu F=ma...jiwa ria...senda tawa...xder pikir duit hutang itu ini, nak maintainance hidup di tolak ke tepi sebab semua ada tersedia...x perlu fikir siapa saya?? siapa dia??? siapa calon wife saya?? siapa bakal mewarisi saya...

ok jiwa kekal begitu...1 bulan dikira menurun...jiwa yg dijiwakan...rajuk yg di rajukkan...sekali lg!!! siapa awak!! siapa saya??? siapa dia??? 2*5, 5*2 jawapn sama dalam hidup dunia...tapi belum pasti sama di dalam jiwa...dalam jiwa bukan bertaman, dalam jiwa perlu berteman...teman dari suara kecil yg mungkin berkata

shuhhhh awakk....tenang......

waallahulam....







6 comments:

Nufaz said...

ini bru bca tulisan mazuan, bukan mamu. heeee~

p/s: memang nampak nakal mase kecik. :)

norMAzuan MUstafa said...

maksud bace tulisan mazuan n bkn mamu?? erkkk

Nufaz said...

pikir pikir kan le. hehe

norMAzuan MUstafa said...

sries ta fhm...n dpt detect

GEMBALA SUARA said...

sheikh pergi bulan ke ? jgn jawab ape2...just wonder.

.::aYa hUSEn::. ~(^_^)~ said...

mksud mazuan xsame dgn mamu tu: entry yg di'post oleh mazuan ialah entry yg tulus lagi mulus.. manakala entry yg di'post oleh mamu tu agak2 keterlaluan dlm ayat2nye.. ha3.. nor ma ade 2 personaliti.. hu3.. ~(^_^)~ peace bro!!